درباره وبلاگ


دانشمدی آزمایش جالبی انجام داد. او در میان یک آکواریوم یک دیوار شیشه ای قرار داد، که آنرا به دو بخش تقسیم کرد. در یک بخش، ماهی بزرگی قرار داد وبخش دیگرماهی کوچی که غذای مورد علاقه ماهی بزرگتر بود. ماهی کوچک، تنها غذای ماهی بزرگ بود و دانشمند به او غذای دیگری نمی داد. او برای شکار ماهی کوچک، بارها و بارها به سویش حمله برد، ولی هر بار با دیوار شیشه ای برخورد می کرد، همان دیوار شیشه ای که او را از غذای مورد علاقه اش جدا می کرد. پس از مدتی، ماهی بزرگ از حمله و یورش به ماهی کوچک دست برداشت. او باور کرده بود که رفتن به آن سوی آکواریوم و شکار ماهی کوچک، امری محال و غیر ممکن است. در انتها دانشمند شیشه بین دو بخش آکواریوم را برداشت، ولی دیگر هیچگاه ماهی بزرگ به ماهی کوچک حمله نکرد و به آن سوی آکواریوم نیز نرفت. گرچه دیوار شیشه ای دیگر وجود نداشت، اما دیواری که در ذهن ماهی بزرگ ساخته شده بود.هیچگاه فرو نریخت، دیواری که از دیوار واقعی سخت تر و بلندتر می نمود و آن دیوار، دیوار بلند باور خود بود.
موضوعات
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 242
بازدید کل : 46546
تعداد مطالب : 178
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
ســـــــرگــــــرمــــــی
بــــرتـریــــن ســـایـت مـطالـــب تـفــریحــــی , ســـرگـرمـــی و دانســـتنـی
چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 1:6 ::  نويسنده : NASEH

اولیـن قـرار همـیشه خـیـلی مـهـم بـوده اســت. یک خانم دوسـت دارد مـردی کـه با او قرار دارد فقط در مورد آن شب فکر نکرده باشد، بلکه خود را برای آن آماده نیز کرده باشد.اجـازه بدهید بـرایـتان بگویم که او آن شب چه انتظاراتی از شما دارد و می خواهد شما چگونه ظاهر شوید. ...

7 انتظار خانم ها در اولین ملاقات
اولیـن قـرار همـیشه خـیـلی مـهـم بـوده اســت. یک خانم دوسـت دارد مـردی کـه با او قرار دارد فقط در مورد آن شب فکر نکرده باشد، بلکه خود را برای آن آماده نیز کرده باشد.اجـازه بدهید بـرایـتان بگویم که او آن شب چه انتظاراتی از شما دارد و می خواهد شما چگونه ظاهر شوید. ...
1- عادی نباشید
اگـر بـا روی بـاز و لبـخندی بر لب با او برخورد کنید، مطمئن
بـاشـیـد کـه پـاسـخ گـرمـی خـواهـیــد گرفت. اما چرا کمی
مـتــفاوت نبوده و برخورد اولتان را جالب تر نـمیکـنیـد؟ اگــر

انــدکی از علائق او آگاهی دارید، از آن استفاده کنید. مثلا
اگر از رنگ بنفش خوشش می آیــد، در اولین قرارتان به او

گل بنفش هدیه کنید و اگر هم چیزی در موردش نمیدانید
از تخیلتان در این زمینه کمک بگیرید.
اگر فردی سرزنده و اهل تفریح و بازی است احتمالاً از یک بسته آبنبات بسیار لذت خواهد برد. یا اگر فرد جدی تری است، ممکن است نسخه ای از کتاب مورد علاقه تان خوشحالش کند. خلاقیت رمز این کار است. اگر متوجه شود که شما نمی خواستید فقط برایش چیزی خریده باشید، بلکه وقتی آن چیز را انتخاب می کرده اید به فکر او نیز بوده اید، بسیار خوشحال خواهد شد.
2- مودب باشید، نه گستاخ
ممکن است به شما نگوید که مهمترین مسئله برای او داشتن اتیکت است. اما مطمئن باشید که به کارهایی که می کنید و حتی کارهایی که نمی کنید بسیار دقت دارد. این جزئیات کار است که مهم است، مثل غذا خوردن با دهان بسته.
در را برای او باز کنید. اما اگر اصرار داشت که خود این کار را بکند شما نیز پافشاری نکنید. اصل دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که از تعریف کردن هر داستانی که موضوعات بد و تهوع آوری داشته باشد (هر چقدر هم که جالب و خنده دار باشد) بپرهیزید زیرا پایانی برای دوستیتان خواهد بود.
3- تحسینش کنید
بسیاری از مردها فراموش می کنند که از ظاهر خانمی که با او قرار دارند تعریف و تمجید کنند. احتمالاً چیزی در لباس پوشیدنش، مدل موهایش یا بوی عطرش هست که شما خوشتان بیاید. مطمئن باشید که او وقت زیادی را صرف آماده کردن خود برای آن شب کرده است، و اینکه شما این تلاشش را بفهمید بسیار مهم است.
4- در مورد او کنجکاو باشید
عصبی هستید و سعی می کنید که مطمئن شوید که آیا از شما خوشش آمده است یا خیر. به همین دلیل پیوسته مشغول صحبت کردن در مورد خودتان و کارهایی که کرده اید می شوید، تا جایی که فراموش می کنید که کمی هم در مورد او و علائقش بپرسید. ممکن است هدفتان ادامه پیدا کردن گفتگو باشد، اما یک سخنرانی یک طرفه باعث ایجاد سردی و ناراحتی می شود. پس از او هم بخواهید در مورد خودش صحبت کند. اما دقت کنید که اینجا هم افراط نکرده و آن را به یک مصاحبه تبدیل نکنید.
5- محکم و قاطع باشید، اما نه پرخاشگر
خیلی مهم است که اعتماد به نفستان را به او نشان دهید، اما این هم مهم است که به مرز بین قاطعیت و اعتماد به نفس با پرخاشگری دقت کنید. زمای که با گارسن صحبت می کنید، او انتظار دارد که مودب و فروتن باشید نه بد خلق و سرکش. اگر آن چه را که سفارش داده اید اشتباهاً آماده کرده اند، آن را به گارسن اطلاع دهید اما صدایتان را بلند نکنید و آن را پس نفرستید. با لبخندی مودبانه و کمی جرات و جسارت اعلام کنید گه سفارشتان درست آماده نشده است و این میتواند لحظه ای بسیار مناسب برای نشان دادن تمایلتان به بخشش باشد. همچنین اگر فیلمی که هر در دوست داشتید تماشا کنید، از روی پرده برداشته شده باشد، با روی باز این مسئله را بپذیرید و عصبانی نشوید.
6- همیشه نقشه ای از قبل تعیین شده در ذهن داشته باشید
اگر تمام طرح ها و نقشه هایتان برای آن شب در آخرین لحظه به هم خورد، آرامش خود را حفظ کنید. همیشه می توانید روی طرح دومتان حساب کنید تا آن چه را که از آن شب باقی مانده است را به بهترین وجه ممکن بگذرانید. طرف مقابلتان احتمالاً تحت تاثیر این خلاقیت شما قرار خواهد گرفت. لازم نیست که حتماً طرح های عجیب و غریبی در ذهن داشته باشید، فقط کافی است چند ایده دیگر هم به جز برنامه اصلیتان در ذهن شما باشد تا اگر نقشه هایتان برای آن شب درست از آب در نیامد از آن ها استفاده کنید. از اسکی روی یخ گرفته تا رقص و نوشیدن قهوه، همه می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

7- با احساسی فوق العاده او را ترک کنید
آن شب رو به پایان است. زمانش رسیده است که دیگر هر چه در چنته دارید بیرون بریزید تا تحت تاثیر شما باقی بماند. باید او را با احساسی ماندنی ترک کنید که همیشه با خود بگوید که چه زمان فوق العاده ای را با شما گذرانده است و یا چه خوش شانس بوده که توانسته ساعاتی را با شما بگذراند. او را تا دم در منزلش همراهی کنید. به هر حال اگر بدانید که با چه جمله ای آن شب را به پایان برسانید، احتمالاً همیشه در ذهن او خواهید ماند و ممکن است حتی بخواهد که بعد ها باز با شما ملاقات داشته باشد.
حالا بروید سر قرارتان
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــ ــــــ
این 7 قدم مهم، راه هایی مطمئن نه فقط برای تحت تاثیر قرار دادن خانم همراهتان است، بلکه برای بر آوردن انتظارات او نیز می باشد. به یاد داشته باشید که اگر صمیمی و با ملاحظه باشید، این 7 مرحله به خوبی می تواند شما را در کارتان موفق کند. با حواس جمعی و دقت به جزئیات خواهید توانست حتی او را به ادامه این رابطه مشتاق تر کنید. دیرتان نشود، وقت قرارتان رسیده است!



سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 23:32 ::  نويسنده : NASEH

1. ابتدا كف دو دستتان را روبروی هم قرار دهید و دو انگشت میانی
دست های چپ و راستتان را پشت به پشت هم بچسبانید.


2. چهار انگشت باقی مانده را از نوك آنها به هم متصل كنید


3. به این ترتیب تمامی پنج انگشت به قرینه شان در دست دیگر متصل هستند .


4. سعی كنید انگشتان شصت را از هم جدا كنید.
انگشت شصت نمایانگر والدین است.
انگشت های شصت می توانند از هم جدا شوند زیرا تمام انسان ها روزی می میرند .
به این صورت والدین ما روزی ما را ترك خواهند كرد.


5. لطفا مجددا انگشت های شصت را به هم متصل كنید .
سپس سعی كنید انگشت های دوم را از هم جدا نمائید.
انگشت دوم (انگشت اشاره ) نمایانگر خواهران و برادران هستند.
آنها هم برای خودشان همسر و فرزندانی دارند .
این هم دلیلی است كه انها ما را ترك كنند.


6. اكنون انگشت های اشاره را روی هم بگذارید و انگشت های كوچك را از
هم جدا كنید. انگشت كوچك نماد فرزندان شما است.
دیر یا زود آنها ما را ترك می كنند تا به دنبال زندگی خودشان بروند.


7. انگشت های كوچك را هم به روی هم بگذارید. سعی كنید انگشت های چهارم
(همان ها كه در آن حلقه ازدواج را قرار می دهیم) را از هم باز كنید.
احتمالا متعجب خواهید شد كه می بینید به هیچ عنوان نمی توانید آنها را از هم باز كنید.
به این دلیل كه آنها نماد زن و شوهرهای عاشق هستند كه برای تمام عمر با هم
می مانند. عشق های واقعی همیشه و همه جا به هم متصل باقی می مانند.



سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 21:18 ::  نويسنده : NASEH


تحقیقات جدید نشان می دهد که بهترین حالت زمانی است که زن حداکثر ۹-۸ سال از مرد کوچکتر و یا تا ۳-۲ سال از او بزرگتر باشد، این اختلاف سنی تا حد زیادی طلاق را کاهش می دهد.
به گزارش برنا، تحقیقات جدید نشان می دهد که بهترین حالت برای ازدواج زمانی است که زن حداکثر ۹-۸ سال از مرد کوچکتر و یا تا ۳-۲ سال از او بزرگتر باشد، این اختلاف سنی تا حد زیادی طلاق را کاهش می دهد.

اختلاف سنی دختر و پسر نباید آنقدر زیاد باشد که دوره رشدی آنها متفاوت شود و در سرگرمی ها، طرز نگرش و بینش و انرژیهای روانی با هم متفاوت باشند. مثلا در ازدواج دختر ۱۸ ساله ای را با پسر ۳۲ ساله، در حالیکه دختر در آغاز راه هیجانات، علاقمند به شیطنت های نوجوانی، کوهنوری و جست و خیز و مهمانی و …. هست، آن آقا کار و تفکر و مطالعه، فلیم و موسیقی و گوشه ساکت خانه جهت استراحت را بیشتر می پسندد. همچنین دیدگاه آقا توام با تجربه و احتیاط است و دیدگاه دختر نوجوان ریسک و فعالیتهای نو و بدیع است…

به گفته دانشمندان سن، بیشتر از بقیه عوامل مثل سطح فرهنگی و ریشه ی جغرافیایی در ایجاد حس مشترک بین همسران مهم است.

البته در کنار سن شناسنامه ای باید به سن عقلی و بلوغ و ظاهر فرد نیز توجه کرد.



سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 20:58 ::  نويسنده : NASEH

«دخترها بهتر و بیشتر از پسرها صبح روز بعد به یاد می‌آورند که چه خوابی دیده‌اند. توضیح پژوهشگران در این‌باره آن است که خواب پسرها عمیق‌تر از دخترها است»
محققان دانشگاه بازل سویس پژوهش خود را از طریق پخش پرسش‌نامه در میان ۵۶۰۰ نوجوان انجام دادند. سؤال‌ها از نظر محتوایی به موضوعات خواب، خواب دیدن و استرس مربوط می‌شدند. شمار ۲۰ درصد از این نوجوانان ذکر کردند که معمولا روز بعد خواب خود را به یاد می‌آورند. ۳۰ درصد اعلام کردند که معمولا صبح روز بعد نمی‌دانند چه خوابی دیده‌اند. روی هم ۵۰ درصد دیگر به ندرت یا گاهگاهی خواب خود را به یاد می‌آورند.

سایت دویچه وله با اشاره به خواب عمیق پسرها و خواب سبک دخترها افزود: «اما در این میان یک تفاوت جنسیتی نیز وجود دارد و آن این است که دخترها بیشتر از پسرها خواب خود را به یاد می‌آورند. بر اساس گفته‌ پژوهشگران، اهمیت خواب برای دخترها بیشتر از پسرهاست. آنها تحقیق کرده‌اند که دخترها بارها بیدار می‌شوند و خوابشان مداوم نیست، در نتیجه حالت خواب و بیداری آنها به سرعت عوض می‌شود. همین امر باعث می‌شود که آنها بیشتر خواب خود را به یاد آورند. در کل، دخترها برای تحولات درونی خود بیشتر از پسرها اهمیت قائل می‌شوند».
پژوهشگران همچنین افزودند که این پدیده‌ی تفاوت جنسیتی در میان بزرگسالان از قبل دیده شده است. اما دررابطه با نوجوانان تا به حال آماری وجود نداشته است. تحقیقات قبلی صرفا درباره‌ محتوای خواب بوده است. برای مثال تحقیقی در کانادا نشان داده‌است که خواب نوجوانان معمولا درباره‌ی پنج موضوع است: مورد تعقیب قرار گرفتن، از جایی پرت شدن، دیر رسیدن به جایی، مدرسه، دانشگاه، معلم و غیره…
اما خواب بدون عواقب نمی‌ماند. حدود ۴۰ درصد از این نوجوانان ذکر کردند که خوابشان بر حالت روحی روز بعدشان تاثیر می‌گذارد و ۵۰ درصد این امر را نفی کردند. علاوه بر این پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که به یاد آوردن خواب، معمولا به حالت روحی افراد بستگی دارد. نوجوانانی که حالت روحی مثبت و خوبی دارند، بیشتر از دیگران خواب خود را به یاد می‌آورند.



سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 20:56 ::  نويسنده : NASEH


در میان رنگ‌های موی طبیعی انسان‌ها هر رنگی را می‌توان یافت و طیف وسیعی از رنگ‌ها را می‌توان دید، اما هرگز نمی‌توانید رنگ آبی یا سبز را بین رنگ‌های طبیعی موها ببینید. آیا می‌دانید که چرا موهای ما آبی و سبز نیست؟

رنگ مو توسط دو نوع مختلف از رنگدانه‌هایی به نام ملانین تعیین می‌شوند، این رنگدانه‌ها همچنین مسوول تعیین رنگ پوست ما نیز هست. شاید یکی از دلایلی که ملانین سبب رنگ آبی در موها نمی‌شود این باشد که آبی رنگی سرد و خسته‌کننده است و به مرور زمان سبب خستگی چشم‌ها می‌شود، اما بیشتر رنگدانه‌های ملانین شامل رنگدانه‌ای به نام اوملانین (EUMELANIN) است که مسوول رنگ مشکی تا قهوه‌ای است و رنگدانه دیگر فوملانین (PHEOMELANIN) است که این رنگدانه مسوول رنگ‌های مایل به قرمز تا زرد است که جزو رنگ‌های شاد و نشاط آورند و سبب خستگی چشم‌ها و روحیه نمی‌شوند.
افزایش این رنگدانه سبب گرایش رنگ مو به سمت قرمز یا بلوند می‌شود، اما این‌که چرا در ما انسان‌ها تنها این دو نوع رنگدانه مسوول تعیین رنگ موهاست هنوز معلوم نیست. شاید یک دلیل آن باشد که این رنگدانه‌ها سبب بهبود و توسعه توانایی‌های ما برای سازگاری با محیط هستند؛ چرا که استتار و پنهان ماندن در محیط آن هم برای انسان‌هایی که میلیون‌ها سال پیش در طبیعت زندگی می‌کرده‌اند امری بسیار لازم و حیاتی بوده است و لذا رنگ آبی چندان اثر حفاظتی و استتار شدن را میان سنگ‌ها و درختان فراهم نمی‌کرده است، اما شاید با تغییر زندگی بشر در آینده رنگدانه‌های مو باز هم تغییر رنگ دهند و رنگ‌های دیگری نیز برای موها پیدا شود. هرچند انسان امروز این مشکل تنوع‌طلبی خود را به آسانی و با ساخت انواع رنگ مو به خوبی حل کرده است.



صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب